Slováci dávajú prednosť domácim potravinám
Podiel domácich potravín v košíkoch Slovákov vzrástol
Ak by sme denne nakúpili o jedno euro viac v prospech domácich produktov, tak vieme za deň všetci vytvoriť 300 pracovných miest.
Slováci nakupovali v prvom polroku 2013 predovšetkým domáce potraviny.
Ich podiel v nákupných košíkoch tvoril až 59 percent. Informovala o tom zástupkyňa GfK Slovakia na utorňajšej konferencii k projektu Kvalita z našich regiónov Barbora Šlosárová. Spoločnosť GfK Slovakia vykonala prieskum v období január až jún tohto roku na vzorke 1500 respondentov, pričom sledovali 3508 nákupných položiek. Podiel domácich potravín v košíkoch Slovákov medziročne vzrástol o päť percent.
Na jeseň tohto roka v období od 14. októbra do 15 novembra odštartuje mediálna kampaň, ktorej cieľom bude okrem vzdelávania spotrebiteľa a podpory predaja domácich produktov aj budovanie občianskej spoločnosti. V budúcom roku sa projekt zameria na výchovu a vzdelávanie spotrebiteľa v oblasti kvality produktov s dôrazom na zdravie. Ochrannú známku dostanú tie stravovacie zariadenia, ktoré splnia kritéria z pohľadu percentuálneho zastúpenia surovín slovenského pôvodu pri príprave jedál.
Autor: SITA