Aplikácia, ktorá blázni svet: Pokorí CLUBHOUSE ostatné sociálne siete?


O tom, že Clubhouse je momentálne najväčším hitom medzi sociálnymi sieťami, niet pochýb.

Špecifikom tejto siete je to, že ju nemôže mať každý - momentálne je dostupná len pre používateľov mobilných telefónov iPhone, no jej exkluzivita spočíva práve v tom, že na registráciu je potrebná pozvánka. Každý nový užívateľ má právo do siete pozvať ďalších dvoch členov. 

Sociálne siete za posledné dve desaťročia doslova ovládli životy ľudí. Po Facebooku, ktorý kraľuje doteraz, zažíva úspech i obrázkový Instagram či Pinterest, v Amerike je mimoriadne obľúbený textovejší Twitter, a mladí si ulietavajú na TikToku. Clubhouse však prináša niečo, čo tu doteraz nebolo: Audio! Teda žiadne statusy ani fotografie, v popredí stojí zvuk ako taký. Sieť ti umožní vstúpiť do miestnosti, kde budeš počúvať, o čom sa členovia rozprávajú, prípadne sa i ty sám môžeš do diskusie zapojiť po tom, čo dostaneš slovo od správcu. Funguje to teda ako interaktívny podcast, ktoré sú v súčasnosti veľmi obľúbené. Možno i z tohto dôvodu tvorcovia Clubhouse vidia úspech práve v tejto platforme.

Úspešnosti tejto aplikácie nahráva do karát i skutočnosť, že ľudia po celom svete sú už unavení z karantén, lock-downov a home-officov. Túžia po spontánnych rozhovoroch, ktoré dnes už nezažívajú. Clubhouse tak umožňuje pokecať zo známymi i neznámymi na témy, ktoré nás zaujímajú. 

To, či ide o sezónny hit alebo aplikácia skutočne získa celosvetovú popularitu, uvidíme až časom. Pravdou však je, že ľudia v dnešných dňoch po tejto appke doslova bažia. Dôkazom toho je i skutočnosť, že s pozvánkami sa začalo vo veľkom obchodovať na rôznych bazároch. Na najznámejšom slovenskom predajnom portáli je aktuálne okolo stovky takýchto ponúk, cena pozvánky siaha až po 20 eur!

Zdroj: techcrunch.com